niedziela, 15 listopada 2015

[ TYDZIEŃ Z IGRZYSKAMI ŚMIERCI ] Dzień 1.

Dzień pierwszy: 
 Porównanie świata Igrzysk Śmierci do naszej codzinności.

Witajcie!
Zostałam wplątana w Tydzień z Igrzyskami oraganizowany przez Cynkę, Julię z Czytam oglądam recenzuję oraz CRH+ czyli czytanie we krwi i Anetę z Czytam i ogladam uff trochę nas jest! :D
Tak więc mam dla Was cały tydzień na posty związane z trylogią Suzanne Collins! * co daje mi więcej czasu na skończenie książek do recenzji...* Zaczynajmy!
Mój post otwierający będzie dotyczył porównania świata Igrzysk z naszym. Kiedyś byłam wraz z kuzynką i jej rodzicami w barze nieopodal mojego domu. Czekając na pizzę zaczęłyśmy rozmawiać w czym Polska i wszytsko inne podobne jest do Kapitolu * ja targująca się i dyskutująca z dziesięciolatką * Co wymyśliłam?

1. Kraj i województwa - Dystrykty
Nie wiem czy  u Was jest coś podobnego, lecz zaczęłam zauważać, że nie tyle co do województwa, ale do miasta jest dopisane...coś. Moje miasto (Jasło) ma dopisek „Winne Klimaty" i nie mam pojęcia/nie wnikam dlaczego. Krosno nieopodal ma „Miasto Szkła". Główka pracuje, nie? Od razu kojarzy się to z dystryktami, które odpowiedzialne są za dostarczanie swoich racji do Kapitolu ( stolicy ).

2. Policja - Strażnicy pokoju
Strażnicy pokoju ubrani w specjalne mundury z bronią w ręku pilnujący spokoju na ulicach dystryktu. Jakieś pytania?

3. Kapitolończycy jako ludzie teraźniejszości
Wbrew pozorom bardzo lubimy kicz. Topimy się w nim codziennie - ja na przykład mam jaśka z Hello Kitty, ale to inna bajka. Jesteśmy coraz bardziej kiczowaci czego dowodem są pokazy mody oraz reklamy w telwizji, bo jednak trzeba przyznać, że są one coraz bardziej...ehm...inne od tych normalnych.

4. Książę i żebrak
Pan i podwładny - tak w sumie było od zarania dziejów. Musi być ten jeden, który będzie lepszy od reszty poprzez stan majątkowy i kilkupiętrowy dom ze służbą. Kapitolończycy kontra zwykli mieszkańcy dystryktów.

5. Rebelianci - zawsze
Tak jak w Panem znajdziemy licznych rebeliantów walczących o spokój i dobre imię tak jak samo my w Polsce ( także na całym świecie ) znajdujemy ich na pęczki. Górnicy walczący o swoją kopalnię, nauczyciele o wyższą pensję i ludzie - zwykli, prości do świata, w którym chcieliby żyć.

Trudno jest zaprzeczyć, że Igrzyska Śmierci są w znacznym stopniu zgodne z tutejszym światem, choć mimo to są trochę przerysowane.

A co Wy myślicie na ten temat? Może widzicie inne podobienstwa?
Zapraszam do dyskusji!

5 komentarzy:

  1. Troszeczkę się z Tobą nie zgodzę.
    Punkt 1 - te dopiski zostały z dawnych czasów. Teraz juz tak nie ma.

    Punkt 2 - policja ma dbać o dobro obywatela a strażnicy pokoju no cóż sama wiesz ;)

    Punkt 5- jednak to trochę co innego zarobki a życie... Ale w sumie...

    Ale to tylko moje zdanie.

    Pozdrawiam
    blog--

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma własne i o to w tym chodzi :)
      Te dopiski to nie znam ich historii więc nie jest to stu procentowa pewność ;)

      Usuń
  2. Fajny pomysł! Takie porównanie świata teraźniejszego z światem w igrzyskach. Nawet są to trafne posumowania. Nie mogę doczekać się następnego takiego postu!
    Pozdrawiam!
    http://in-the-book-word.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na porównanie prawdziwego świata z tym z Igrzysk Śmierci. Niektóre spostrzeżenia są naprawdę trafne ;)
    Aleja Czytelnika

    OdpowiedzUsuń

Witaj.
Zapewne znalezłeś/łaś się tutaj dzięki mnie, Księgarzowi Cmentarnemu, który wszelkimi sposobami stara się, by jego Cmentarz Zapomnianych Książek nigdy nie stał się zepchnięty na margines.
Od razu mówię, że jako Księgarz Cmentarny mam za zadanie chronić to miejsce. Nie toleruję komentarzy, które widocznie są reklamą własnego bloga. Mimo uszu puszczam komentarze, które nie imają się czasem do treści, ponieważ rozumiem, że nie każdy ma ochotę czytać wszystkiego, co ludzie piszą, a chcą stać się bardziej rozpoznawalni. Jednakże proszę o szacunek i z góry założenie sobie, że Księgarz Cmentarny jest też człowiekiem, który obrywa każdym słowem.
Ślę pozdrowienia.
Wróć ponownie, by mój Cmentarz nigdy tak na prawdę nie został zapomniany.
Księgarz Cmentarny.