sobota, 6 maja 2017

książki, które chcę skończyć w tym miesiącu [ MAJ ]


      Od początku roku przeczytałam tyle co nic i fatalnie się z tym czuję. Jestem po egzaminach gimnazjalnych, kończę szkolny projekt, powoli przygotowuję się na egzamin do liceum, jednak postanowiłam, że od tego miesiąca będę czytać tak jak kiedyś. Odkąd udostępniłam poprzedniego posta otrzymałam propozycję zrecenzowania kilku książek. Gdy zaczęłam czytać jedną z nich, cały dzień, ( bo chcę wyrobić się na termin, a jestem uzależniona od internetu w telefonie więc to był jeden dzień z niewielu, który poświęciłam w całości książce ) zaczęła niemiłosiernie boleć mnie głowa, co spowodowało atak senności. No tak czytać książki się nie da. Dlatego to chyba znak, że wyszłam z wprawy. 

      Jednak nie o tym ten post! Tytuł nie powinien być mylący - skończyć, nie przeczytać. Jestem czytelnikiem, który zaczyna kupę książek i ich nie kończy. Czasem na połowie, na początku, na ostatnich stronach - uwierzcie, da się tak... Nie ważne jak niezwykły moment, dramatyczny, przejmujący, ja w tym czasie pójdę po jedzenie i zapewne posprzątam pokój, bo czemu nie? Dlatego większość książek w mojej biblioteczce jest tylko zaczętych. 
Postanowiłam jednak, że w maju, poświęcę połowę czasu jaką zajmował mi telefon i znowu wrócę do czytania. 


      Pierwszą książką jaką chcę skończyć, a jestem już blisko jest Harry Potter i Zakon Feniksa J. K. Rowling. Czytam tę książkę jedynie wieczorami ( niedługo pojawi się post na ten temat ) więc nie zawsze udaje mi się przebrnąć przez 50 stron. Kocham spać, to wymaga wyrzeczeń. I tutaj wyznanie ile już czytam tą część - prawie dwa lata. Nie żartuję, w sierpniu minęłyby dwa lata, ale zostało mi sto stron więc szybko się z tym uporam. Przez ten spędzony z nim czas, chyba setki wieczorów, nie wyobrażam sobie czytać coś innego niż właśnie Harry`ego.


      Następną książką jest Druga Szansa Katarzyny Bereniki-Miszczuk. Zaczęłam ją czytać jeszcze rok temu, jednak była to lektura pożyczona od znajomej, którą musiałam oddać z przyczyn losowych. Doszłam wtedy chyba do połowy. Teraz czytam ją od początku i minęłam moment, w którym skończyłam, więc nie jest źle. Jest to też pierwsza książka, która zaczyna mój nowy okres czytania! Nie mam wytłumaczenia dlaczego to właśnie ona. Chciałam przeczytać coś, co pozwoli zanurzyć mi się w lekturze przez najbliższy tydzień.

      Kolejna to Lato Eden Liz Flanagan, która ma premierę 10 maja. Jak tylko przeczytałam opis, wiedziałam, że to książka dla mnie. Ale nie będę się tutaj za bardzo rozwodzić, bo w praniu może wyjść różnie, jednak zakładam, że recenzję zobaczycie już za kilka dni. Także mam w planach przeczytać ją jeszcze na początku tego miesiąca. Wzięłabym z chęcią też drugą książkę wydawnictwa IUVI pt. Kłamca i szpieg, która ma premierę tego samego dnia, jednak wiem, że nie wyrobiłabym się z przeczytaniem jej. No cóż, życie wymaga poświęceń.

      I to tyle na początek! Muszę wyrobić się z ocenami do końca maja, bo później jadę nad morze dlatego nie ma szans, bym przeczytała więcej. Jeżeli skończę te książki to będzie dobrze! Chciałam Wam jeszcze powiedzieć, że odświeżyłam swojego Instagrama książkowego dlatego zapraszam: @klaudiaczytarzeczy


A Wy jakie książki macie w planach na ten miesiąc? 

Instagram: klaudiaczytarzeczy
Facebook: Cmentarz Zapomnianych Książek
TV Show Time: prywatnyzabojca
Snapchat: prywatnyzabojca


15 komentarzy:

  1. Harry Potter <3 Ja planuje przeczytać trzecią część w tym miesiącu. A książki pani Miszczuk bardzo lubię, ale tej jeszcze nie czytałam.
    Mam nadzieję że egzamin poszedł dobrze. I powoli wrócisz do wprawy w czytaniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli tylko masz czas i chęć to jak najszybciej bierz się za Drugą Szansę, jest tego warta!
      Egzamin wcale nie taki straszny, przyrodnicze tylko były jakąś pomyłką i współczuję wszystkim, którzy wybierają się na profile z tym związane. Też mam taką nadzieję!

      Usuń
  2. Piszę jeszcze raz, bo tamten nie wiem co się stało..zniknął, wyparował.
    Polecam @klaudiaczytarzeczy na Instagramie, fajna osóbka i zawsze mnie oznacza. Jednak wy się nie łudźcie, ona mnie kocha najbardziej buhahaha.
    Lovki Klaudzik, supi post i też będę czytać Lato Eden.
    Monsz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrycja ma trochę taryfę ulgową, bo w końcu małżeństwo, ma prawo, rozumiecie.
      Polecam się na przyszłość!
      Szona

      Usuń
  3. O, moja ulubiona część HP!
    A ja w maju planują przeczytać przede wszystkim ACOWAR, Pierworodną, Confess i Tysiąc pocałunków :)

    SzumiąBooki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co do Lata Eden, zastanawiam się nad tą książką, ale chyba jednak bardziej ciągnie mnie do Kłamcy i szpiega. Tyle fajnych premier w maju!

      Usuń
    2. Dużo osób uwielbia Zakon Feniksa. Życzę powodzenia, mam nadzieję, że Ci się udało! Oj, zgadzam się. Wahałam się mocno przy tych dwóch książkach, ale w końcu wygrało Lato Eden.

      Usuń
  4. Z wymienionych przez Ciebie książek czytałam tylko Harry'ego. Ja tam czytam raczej do końca, nawet jak coś mnie nudzi, bo kto wie czy akcja się zaraz nie rozkręci? ;)
    A nie przeszkadza Ci czytanie książki 2 lata, w sensie pamiętasz co było na początku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze podziwiam, sama nie potrafię czytać książki, która mnie nie ciekawi, bo to istna mordęga.
      Zależy jaka to książka. Taki Harry Potter, którego oglądałam miliony razy nie robi mi żadnych problemów. Mam dobrą pamięć i jeśli trzeba potrafię przypomnieć sobie co działo się w danym momencie. Choć muszę przyznać, jeżeli nie byłby to Harry Potter to na pewno czytanie nie byłoby tak przyjemne i łatwe, choć też nie jakoś tragiczne.

      Usuń
  5. Jak ja dobrze rozumiem a) miłość do spania, która wygrywa z miłością do książek XD b) miłość do zaczynania i niekończenia książek. Ja również czytam po kilka książek na raz, inaczej nie umiem!
    Z wymienionych przez ciebie najbardziej zainteresowała mnie ostatnia, przez... ładną okładkę :D Czekam więc niecierpliwie na recenzję ;)

    www.bookish-galaxy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wreszcie ktoś kto podziela ten ból czytania kilku książek na raz! Miło mi to słyszeć, powinna pojawić się pod koniec czerwca, bo trochę książek do recenzji się nazbierało ;)

      Usuń
  6. "Harry Potter" był pierwszą w całości przeczytaną przeze mnie serią, chociaż od tego czasu już sporo lat minęło. ;) Ciekawa jestem Twojej opinii o "lato Eden". :)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, że jednak był. Nie potrafię wyobrazić sobie dzieciństwa bez Harrego Pottera, biedni mugole dalej żyją w niewiedzy...
      Miło mi, tak jak piszę wyżej, będzie pod koniec czerwca :)
      Również pozdrawiam!

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja sie mecze z "chemikiem" ale moje lista na maj jest jeszcze długa ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Cześć, bardzo mi miło, że tutaj dotarłeś. Nie krępuj się, powymieniaj ze mną myśli!